۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 389846

یک متخصص تغذیه گفت :ذخایر غذایی بدن پس از ورزش با تغذیه مناسب تامین می‌شود.

بازیابی بدن پس از ورزش با تغذیه مناسب

به گزارش قدس آنلاین،شهاب اولیایی متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پس از تمرین های ورزشی بدن مقدار قابل توجهی انرژی یا ویتامین از دست می‌دهد با تغذیه مناسب می‌توان انرژی از دست رفته را بازگرداند. 
وی گفت: منابع کربوهیدارتی که بدن  در حین ورزش یا مسابقات از دست می‌دهد با تغذیه تامین می‌شود. باید بدانیم سوخت عضلات برای ورزش گلیکوژن بوده و این منابع در کبد ذخیره و حین ورزش مصرف می‌شود. 
اولیایی ادامه داد: هدف دوم از تامین منابع غذایی پس از ورزش جبران مایعات و ویتامین های مصرفی بدن است و سوم ترمیم بافت‌هایی است که آسیب دیده‌اند. 
این متخصص علوم تغذیه ادامه داد: برخی از بافت ها به هنگام ورزش دچار پارگی مویرگی شده و برای ترمیم آنها باید ذخایر گلوکوزی را تامین و برای این نیاز از گلکوز که دربرنج، نان، ماکارانی و مواد تغذیه ای شیرین است، استفاده می کنیم. 
وی افزود: تامین ذخایر کربوهیدراتی را پس از ورزش می‌توان در غذاهایی مثل برنج ، سیب زمینی، یا مایعات مثل نوشیدنی‌های ورزشی یافت.
اولیایی تصریح کرد: استفاده از پروتئین در تامین انرژی بدن پس از ورزش موثر بوده و در کنار کربوهیدارت باعث ترشح انسولین در بدن ورزشکار می‌شود. 
وی خاطر نشان کرد: برای تامین ذخایر گلیکوژنی داخل عضلات از  سیب زمینی آب پز ، سفیده تخم مرغ ، ماهی، تکه‌ای سینه مرغ استفاده شود.  
این متخصص علوم تغذیه با بیان اینکه آب هم نقش مهمی در تامین انرژی ورزشکار دارد،گفت: آب نقش مهمی در سلامت افراد دارد بنابراین از نوشیدن این مایع حیات نپرهیزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.